Jak pletly děti ve školce

23.04.2010 17:13

 

S pedigem a pletením košíků jsem se seznámila, když moje dcery byly malé, té starší bylo tuším šest let, té mladší ještě o čtyři méně. Starší Eliška si toužila taky upléct košíček a ještě víc ji zajímal zvoneček. Překvapilo mě, jak byla šikovná. Upletla košíček i několik zvonečků jen s mou malou pomocí. Mladší Anetce je teď sedm a taky ji pletení hodně láká.

Když byla ještě ve školce, požádala mě její podnikavá učitalka, zda bych nezkusila plést s předškolními dětmi. Řekla jsem si, proč ne a šla do toho. Bylo před velikonocemi a bylo pro to vhodné vytvořit barevné košíčky na vajíčka. Jak docílit toho, aby se dětem dařilo? Zde je pár mých postřehů.

- měla jsem asi šest až osm dětí, které vybrala paní učitelka podle šikovnosti

- paní učitelka taky trochu pletla, to byla výhoda při pomáhání, protože děti se pořád na něco ptají a potřebují povzbuzení

- děti dostaly barevná dna i pedig, mohly si vybrat

- proutky na osnovu jsem měla připravené nastříhané, abychom se nezdržovali

- opletek jsem zvolila jen ze dvou proutků (i tak to na zamotání u některých stačilo :)

- pak už jsem jen radila, ukazovala, trochu pomáhala, povzbuzovala a hlavně chválila a chválila

- po chvilce jsem si udělala obrázek, komu to jak jde a podle toho přistoupila k zavírce - někomu jsem ji pomohla udělat a někomu ji upletla

 Děti na sebe byly pyšné. Někteří rodiče byly moc překvapení, že to jejich děti zvládly. Mě překvapila šikovnost některých kluků.